November 15, 2018

Language:

សិក្ខាសាលាបារខែម​អាស៊ាន ២០១៨

រាជធានីភ្នំពេញ៖ តបតាមការអញ្ជើញរបស់ក្រុមការងារ​បារខែមអាស៊ាន ២០១៨ លោក អ៊ូ ផាន់ណារិទ្ធ ប្រធាននាយកដ្ឋានសន្តិសុខបច្ចេកវិទ្យាគមនាគមន៍ និងព័ត៌មាន នៃអគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យាគមនាគមន៍ និងព័ត៌មាន នៃក្រសួងប្រៃសណីយ៍ និងទូរគមនាគមន៍ (MPTC) បានធ្វើបទបង្ហាញមួយស្តីអំពី “សន្តិសុខបច្ចេកវិទ្យាគមនាគមន៍ និងព័ត៌មានសម្រាប់សហគ្រាសធនតូច-មធ្យម និងអាជីវកម្មបង្កើតថ្មី  (Start-up)”  ទៅដល់សាធារណៈជនប្រមាណជា ៨០០នាក់ នាព្រឹកថ្ងៃសៅរ៍ ១១កើត ខែអស្សុជ ឆ្នាំច សំរិទ្ធស័ក ពុទ្ធសករាជ ២៥៦២ ត្រូវនឹងថ្ងៃទី២០ ខែតុលា ឆ្នាំ២០១៨ នៅវិទ្យាស្ថានបច្ចេកវិទ្យាកម្ពុជា (Techno)។

សិក្ខាសាលានេះ ត្រូវបានរៀបចំឡើងដោយ​មាន​ការ​គាំទ្រពីក្រសួង​ប្រៃសណីយ៍ និង​ទូរគមនាគមន៍ និង​ក្រសួង​អប់រំ​ យុវជន និងកីឡា ក្រោមប្រធានបទ «សន្និបាតបច្ចេកវិទ្យា និង​ការចាប់ផ្ដើមអាជីវកម្ម»  ក្រោម​អធិបតីភាព ឯកឧត្តមបណ្ឌិត កាន​ ច័ន្ទមេត្តា រដ្ឋលេខាធិការនៃក្រសួង​ប្រៃសណីយ៍ និងទូរគមនាគមន៍។ បារខែម​អាស៊ាន ២០១៨ គឺជាព្រឹត្តិការណ៍ដែល​ប្រារព្ធ​ឡើង​ក្នុង​គោល​បំណង​ធ្វើការ​ជួបជុំ​រវាង​សិស្ស​និស្សិត​ Tech Startups បុគ្គលិក​ក្រុមហ៊ុន ម្ចាស់​អាជីវកម្ម និង​អ្នកជំនាញ​ដើម្បី​ពិភាក្សា ចែករំលែក​ចំណេះដឹង និងបទពិសោធន៍​ដល់​សិស្សនិស្សិត អាជីវកម្មធុនតូច និង​មធ្យម បុគ្គលិក​សហគ្រាស ក្រុមហ៊ុននានា និងមហាជនទូទៅ អំពីបច្ចុប្បន្នភាពនៃបច្ចេកវិទ្យា ​សេដ្ឋកិច្ច ធនធាន​មនុស្ស ហិរញ្ញវត្ថុ ទីផ្សារ ការច្នៃប្រឌិត និង​ជំនាញឌីជីថល ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ក៏ដូច​ជា​ក្នុង​តំបន់។ល។

នៅក្នុងឧិកាសនោះ លោក អ៊ូ ផាន់ណារិទ្ធ បានលើកឡើងថាតាមការស្រាវជ្រាវរបស់ Verizon Data Breach Report បានឲ្យដឹងថា ៦១% នៃការវាយប្រហារគឺមានគោលដៅទៅលើសហគ្រាសធនតូចនិងមធ្យម (កើនឡើងពី ៥៣% ក្នុងឆ្នាំ២០១៧) និង ៦០%​នៃ​ក្រុមហ៊ុន​ទាំង​នោះ​នឹង​ត្រូវបិទអាជីវកម្មក្នុង​រយៈ​ពេល​ ៦​ខែ​បន្ទាប់​ពី​ការ​វាយ​ប្រហារ​ ដោយ​ក្នុង​នោះ ​៩០%​នៃ​ក្រុមហ៊ុន​តូចៗ​ទាំង​នោះ​គឺ​មិន​មាន​ Data Protection និង​ Data Protection Customer នៅ​ឡើយ​ទេ​ ដូច្នេះ ​SME និង Start-up គួរ​តែ​​មាន​ការ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​និង​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​ឲ្យ​បាន​ខ្ពស់​បំផុត​ចំពោះ​បញ្ហា​នេះ។

លោកក៏បានដាក់ចេញជាអនុសាសន៍មួយចំនួនដូចខាងក្រោមចំពោះ MSMEs ដើម្បីធ្វើឲ្យប្រសើរឡើងផ្នែកសន្តិសុខបច្ចេកវិទ្យាគមនាគមន៍ និងព័ត៌មានសម្រាប់អាជីវកម្មខ្លួន៖

– ផ្តល់ការយល់ដឹងបន្ថែមទៀតទៅដល់បុគ្គលិកទាំងអស់អំពី cybersecurity
– ធ្វើការរៀបចំនូវគោលការណ៍ណែនាំផ្ទៃក្នុងអំពី cybersecurity
– ធ្វើការរៀបចំទុកដាក់ទិន្នន័យអតិថិជនឲ្យបានត្រឹមត្រូវ
– រៀបចំយន្តការរាយការណ៍អំពីឧប្បទេវហេតុសន្តិសុខបច្ចេកវិទ្យាគមនាគមន៍ និងព័ត៌មាន
– ធ្វើការកំណត់គោលនយោបាយក្នុងការអាក់សេសទៅកាន់ទិន្នន័យដោយបុគ្គលិក
– ធ្វើការថតចំលងទុក (backup) នូវទិន្នន័យសំខាន់ៗ
– ដឹងអំពីព័ត៌មានថ្មីៗស្តីពីសន្តិសុខបច្ចេកវិទ្យាគមនាគមន៍ និងព័ត៌មានដែលកើតឡើង
– ធ្វើកូដនីយកម្ម (encrypt) ទៅលើទិន្នន័យសំខាន់ៗ
– ធ្វើការអាប់ដេតកម្មវិធីទាំងអស់ដែលអ្នកកំពុងប្រើប្រាស់នៅក្នុងកុំព្យូទ័រ